Socijalna pedagoginja
Alemka Guštin, stručni suradnik edukacijsko-rehabilitacijskog profila,
savjetnik, prof. defektologije, socijalni pedagog.
CILJ rada socijalnog pedagoga je razvoj djece u zdrave i pristojne mlade ljude koji izvršavaju svoje obveze, kulturno se ponašaju jedni prema drugima i poštuju starije te razvoj u ljude koji su ustrajni u ostvarivanju uspjeha koji je u skladu s njihovim mogućnostima.
ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAM
Cilj je usvajanje socijalnih i komunikacijskih vještina važnih za zdravo odrastanje, razvoj otpornosti i pozitivni razvoj djece i mladih.
Svrha je osigurati svim učenicima usvajanje osnovnih znanja i vještina potrebnih za uspješno svakodnevno funkcioniranje i razvoj pozitivnog mentalnog zdravlja.
Od svih društvenih institucija školski sustav ima daleko najveću mogućnost da univerzalnom prevencijom unaprijedi nacionalni standard zaštite djece i mladih od svih oblika rizičnog ponašanja. Da bi prevencija bila uspješna potrebno je stručno, kontinuirano i integrirano u odgojno-obrazovni proces provoditi preventivne mjere koje će doprinijeti smanjenju rizičnih i jačanju zaštitnih faktora s kojima se svaki učenik u svojem životu susreće. Upravo zbog navedenih razloga potrebno je učenicima osigurati niz različitih preventivnih programa koji će doprinijeti njihovom zdravom i sretnom odrastanju.
UČENICI S TEŠKOĆAMA
Rad s učenicima kod kojih se prepoznaju teškoće što rezultira slabijim školskim uspjehom. Situacija u kojoj se takva djeca nalaze izrazito je frustrirajuća i potrebno je pružiti im mogućnost da ojačaju svoje samopoštovanje i samopouzdanje te nauče koristiti učinkovitije metode učenja i rješavanja problema. Time se svakom djetetu pokazuje da ga se poštuje i prihvaća bez obzira na njegove mogućnosti i ograničenja. 10% učenika se školuje po Rješenju o promijenjenom obliku školovanja. Pojedinim učenicima potporu pružaju pomoćnici u nastavi.
RAZVOJ SOCIJALNIH VJEŠTINA I IZGRADNJA MEĐUSOBNIH ODNOSA
Dobre socijalne vještine su od iznimne važnosti za dobro funkcioniranje u životu. One omogućuju da ljudi znaju što reći, kako napraviti dobre izbore i kako se ponašati u različitim situacijama. Obujam u kojem djeca i adolescenti koriste socijalne vještine utjecat će na njihovo obrazovno postignuće, ponašanje te socijalne i obiteljske odnose.
Temelj svakoga odgoja jest iskustvo prihvaćenosti, osjećaj da je voljen/voljena i da se u nju/njega ima povjerenja. To je glavni preduvjet da dijete, ili odrasla osoba, prihvati druge poruke koje mu mogu pomoći, da se razvije u zrelu i uspješnu osobnost ili da riješi neki svoj problem.
KONTAKT: email – alemka.gustin@skole.hr; tel: 01 / 6520737
RADNO VRIJEME: ponedjeljkom i srijedom od 7.30 do 13.30 sati, utorkom i četvrtkom od 12.00 do 18.00 sati, a petkom u parnom turnusu.